Acesta este McLaren Senna: Compromisul nu este o opțiune.

Ce poate face un șofer când un McLaren “obișnuit” nu mai este suficient? Răspunsul ar putea fi McLaren Senna, ultimul model scos de cunoscutul producător britanic în cadrul proiectului Ultimate Series, numit după și mai celebrul pilot de Formula 1, Ayrton Senna. Se preconizează a fi cea mai rapidă mașină din lume care poate fi condusă pe drumuri publice, și pe bună dreptate.

Senna a fost concepută cu un singur scop; să devină cea mai rapidă mașină de traseu care poate fi condusă în același timp pe drumuri publice. Legale pentru uzul stradal, însă incapabile a se pierde în mulțime, modelele din cadrul proiectului Ultimate Series reprezintă încercarea de impunerea a autoritații Mclaren în branșa supercar-urilor fiabile în viața de zi cu zi.

Lăsând deoparte aspectul practic, Senna poate deveni destul de sălbatică, având la bord un motor V8 de 4 Litri Twin-Turbocharged, cel mai puternic pe care Mclaren l-a produs vreodată pentru o mașină legală de stradă. Asta înseamnă 789 cai putere și un cuplu de 590 lb-ft, pentru o rație cai putere/tonă de 668/1000.

Asta se datorează greutății reduse a modelului, care este cea mai ușoară mașină de stradă de la McLaren F1 încoace. Senna cântărește doar 1198 Kg (2641 pounds) datorită șasiului și panourilor din fibră de carbon. Datorită șasiului Monocage III, Senna se aseamănă foarte mult cu ce am văzut deja la Mclaren 720S, care de asemenea înglobează panouri foarte ușoare pentru o rație cai putere/tonă cât mai bună.

Motorul este montat în partea mediană a mașinii, puterea fiind distribuită roților din spate, iar una din noutățile aduse de Senna este sistem de suspensii hidraulice RaceActive Chassis Control II (RCC II). Această tehnologie permite reglarea rigidității și înălțimii vehiculului prezentate deja de Mclaren P1, duse la un cu totul nou nivel.

Spre deosebire de modurile Comfort, Sport și Track pe care le poți găsi integrate în consola centrală a mașinii, modul Race este activat prin intermediul unui switch localizat pe plafon, unde se regăsește de asemenea și butonul de pornire, amplasate mai mult sau mai puțin intenționat unul lângă celălalt. Interiorul lasă multe panouri din fibră de carbon la vedere, cumpărătorul având de ales dintr Alcantara și Piele când vine vorba de textura scaunelor. Mclaren a pus accentul pe reducerea greutății în defavoarea esteticului, astfel elemente care de obicei sunt acoperite, precum brațele ușilor butterfly, sunt expuse. Multe elemente de bord au fost omise sau minimalizate pentru a nu distrage atenția utilizatorului, majoritatea feat-urilor putând fi accesate prin intermediul interfeței touchscreen din consola centrală, sau a display-ului de dimensiuni reduse care ține locul indicatoarea de viteză/rpm din bord.

Aspectul practic este în același timp prezent și absent. Pe de o parte, datorită formei ușilor, părți de notabila dimensiune au fost decupate din plafon, în același timp pragurile fiind suficient de joase pentru a permite intrarea și ieșirea comfortabila în și din vehicul, chiar dacă porți un costum de curse și căsca. Pe de altă parte, opțiunile de depozitare sunt extrem de limitate, având doar un spațiu redus în spatele scaunelor, cât să poți depozita o pereche de costume de curse și o pereche de căști. Ușile prezintă un geam dublu, care cu toate că arată bine, nu are absolut nici o aplicație.

Transmisia este una în 5 trepte dual-clutch seamless-shift. În timp ce mașina pornește automat în modul full-automatic, poți alege să folosești cele două padele din spatele volanului care ghici ce, sunt făcute de asemenea din fibră de carbon. Rezultate sunt de-a dreptul răsunătoare, Mclaren folosing un sistem de admisie tip “snorkel” prezent pe plafonul mașinii. Acesta din urmă pot spune ca se combină perfect cu sunetele de frecvență joasă emise de motor, combinate fiind de un design unic de interconectare.

Cel mai controversat subiect fără îndoială va fi design-ul. Mclaren susține că au adoptat un aspect menit să lase trecătorii cu gura căscată, dar în realitate modelul lor nu este atât de prietenos vizual. Corpul a fost conceput de așa natură încât să reducă greutatea mașinii atât din punct de vedere funcțional cât și vizual. Atât fața cât și spatele au elemente reglabile care permit adaptarea mașinii la cerințele utilizatorului, astfel fie că vrei mai mult downforce într-o curbă, sau mai puțin în linie dreaptă, Senna se pliază după bunul tău plac. Tocmai aceste elemente pot servi la un moment dat ca frâne aerodinamice, atunci când discurile din ceramică nu sunt suficiente. Și bineînțeles, ca în cazul modelului 720S și a multor altora, Mclaren a înglobat cât mai multe orificii de aerisire, reușind în același timp să păstreze performanțele aerodinamice ale modelului.

Cât de rapidă este? Mclaren a ales să ne țină pe toți în suspans, păstrând din păcate informația această privată. Știm în schimb că doar 500 de modele Mclaren Senna vor fi produse, toate fiind asamblate manual începând cu a doua jumătate a anului 2018, la un preț aproximativ de 750.000£, ceea ce înseamnă puțin este un milion de dolari.

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
News Reporter
Fanatic al tehnologiei, determinat sa faca informatia mai accesibila pentru romani.
Please wait...

ABONARE NEWSLETTER

Salutări, și bine ai venit! Mulțumesc pentru interesul manifestat față de articolele mele! Mă poți susține abonandu-te chiar aici. :D