Șase ani de la lansare, și Skyrim încă refuză trecerea în rezervă.

După nu mai puțin de 6 ani de la lansare, și portarea pe nu mai puțin de 6 platforme, Bethesda continuă să ofere support pentru bătrânul tărâm Skyrim.

Iubesc Skyrim-ul. Iubesc seria The Elder Scrolls în sine. Le consider absolutul pe care îl poți obține de la o serie de jocuri RPG, și asta mi-a mâncat sute dacă nu mii de ore, ore petrecute explorând cel mai imersiv tărâm fantastic de care eu, ca gamer, am avut parte. Călătoria mea și a multor altora a început cu Daggerfell, când dacă mi-ai fi spus că Skyrim va primi un sequel 3D pe console și chiar pe terminalele mobile Nintendo … ți-aș fi râs în față cu totală lipsă de respect. Dar acest lucru a devenit din fericire realitate.

skyrim1

Skyrim este unul dintre puținele jocuri care efectiv refuză să “moară”. The Elder Scrolls V: Skyrim a fost lansat original pe 11 Noiembrie 2011 pe xBOX 360 și Playstation 3. A fost întâmpinat de review-uri pozitive și entuziasmul unei comunități uriașe de fani Elder Scrolls, și astfel a ajuns să fie portat pe xBOX One, Playstation 4 și pe PC, ca “Special Edition”, mult mai bine finisat la capitolul aspect vizual. Chiar și la setări video maxime, jocul nu a îmbătrânit chiar frumos când vine vorba de aspect general sau gameplay, în special când vorbim de sistemul de combat, devenind chiar apatic jucat în zilele noastră fără moduri care să corecteze aceste hive.

Interesant este totuși faptul că Bathesda nu a luat în calcul o portare pentru una din platformele care a câștigat mult teren în ultimii ani. Da, vorbim despre platformele Android și IOS. Dacă ai putea să îți iei lumea Skyrim cu tine oriunde te duci, pentru mine unul ar însemna un scut permanent anti-socializare în metrou , zeci dacă nu sute de ore petrecute în față unui ecran de 6″, și o baterie extrem de obosită. Dar nu cred ca aș regretă nimic.

Au trecut 6 ani. Avem NEVOIE de un nou joc Elder Scrolls!

Skyrim a atras mereu jucătorii cu combinația elementelor RPG bine aleasă, care include o lume efectiv URIAȘA plină de content și interacțiuni, quest-uri interesante care aduc la suprafața sute de side storyline-uri pe lângă cel principal îndeplinit ca DragonBorn, și poate cel mai important, alegerile pe care le poți face, și care îți modelează caracterul vizual și psihologic în lumea Skyrim. După 6 ani de la lansare, încă mai așteptăm un succesor pentru cel ce se poate intitula drept cel mai de succes RPG lansat vreodată, succesor care fie nu este încă suficient de puternic, fie nu va fi niciodată prezentat.

Este genul de joc care nu poate fi explicat cuiva care nu l-a jucat, tot ce poți spune este “Descarcă-l si joacă-l, acum!”

În ceea ce privește portărea pe noua consolă Nintendo Switch, ca gamer convins #pcpasterrace, în mine are loc un conflict grozav. Pe deoparte, mă bucur că Skyrim încă trăiește, și că prin acest intermediu alți jucători vor putea descoperi mirobolanta lume, însă cealaltă parte a mea vrea să dea întâmplător de băieții de la Bethesda și să îi tragă de limbă până anunța următorul joc din seria Elder Scrolls la care cu siguranță deja lucrează.

Nu aș cumpăra Skyrim pe Nintendo Switch. Sub nici o formă nu aș da 60$ pe un joc vechi de 6 ani pe care deja îl dețin în 3 variante fizice și pe Steam. Chiar dacă mi-ar plăcea să mă joc Skyrim în deplasările mele pe Switch, nu se va compara niciodată cu experiența pe PC. De ce? Pe PC am făcut primii păși în acest titlu, și tot pe PC, despre deosebire de orice altă platformă, aventura mea încă continuă prin intermediul modpack-urilor, care îmi oferă caractere nou, locații nou, quest-uri noi și poate cel mai important, fix-uri neoficiale pentru felurite bug-uri care nu au fost rezolvate și nici nu vor fi vreodată.

skyrim3

Încă mai există câteva bug-uri notabile, fapt care face prețul de 60$ să pară încă și mai absurd. Bathesda, datorită dimensiunilor reduse ale echipei, se bazează pe comunitate de modderi pentru fixarea unor părți buggy ale jocului. Da, după atâția ani încă există probleme de rezolvat, dar hei, măcar măcar avem un club dedicat și recunoscut de modding pentru asta. Lăsând glumele deoparte, versiunea portata pe Switch este destul de bună comparativ cu celelalte platforme.

La capitolul performanță stăm bine, chiar și cu frame cap-ul de 30FPS care a ajuns până și pe variantă Special Edition. Dar vorbim deja despre un motor grafic bătrân, care are nevoie de multe muncă ca să se poată menține pe linia de plutire. CD Projekt’s Redengine este mult superior dacă ar fi să comparăm Fallout 4 (cel mai reușit joc care împărtășește același motor grafic cu Skyrim) cu Witcher 3.

Avem nevoie de un nou joc, și de un nou motor grafic acum. Gata cu expansion-urile pentru Skyrim, indiferent câtă plăcere ne-au adus până acum. Este timpul pentru o schimbare.

skyrim4

Milioane de oameni au terminat quest line-ul principal, precum și sute de misiuni secundare. Unii au jucat odată, de două ori, de trei ori, sau alții ca mine nici nu au mai ținut evidența. Este un joc care odată ce l-ai deschis și te prinde, îți cere cel mult 100 de ore, asta dacă nu ești genul care preferă să se plimbe și să exploreze locuri și quest-uri în detaliu. M-am bucurat când am auzit de portărea pe Switch, dar m-am bucurat de consola în sine, nu de Bathesda.

Cred cu tărie că este timpul ca studioul să renunțe în sfârșit la Skyrim și să îl pună la odihnă. Bathesda, acum ca avem VR și terminale portabile, putem să trecem în sfârșit mai departe către următorul proiect?

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
News Reporter
Fanatic al tehnologiei, determinat sa faca informatia mai accesibila pentru romani.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Please wait...

ABONARE NEWSLETTER

Salutări, și bine ai venit! Mulțumesc pentru interesul manifestat față de articolele mele! Mă poți susține abonandu-te chiar aici. :D