Mercedes-Benz G-Class 2018, Tehnologia si Luxul la o cafea.

Mult așteptatul G-Wagen va debuta luna viitoare în Detroit, cu caroseria tipică de G500 pusă în mișcare motorul V8 twin-turbo de 4 litri, căruia i se alătura câteva variante nu lafel de populare despre care vom vorbi la un moment dat în acest articol.

Vă mai amintiți cum și-a început existența acum 39 de ani primul model G-Wagen? Apărut ca vehicul militar de buget pentru armata Germană, și este destul de evident că nimeni nu ar fi crezut în potențialul acestei mașini de a-și găsi a doua casă în garajele botagașilor ca mașină de lux. Tranziția a avut loc odată cu introducerea primele motoare V8 și V12 în caroseria de G500, ocazie cu care inginerii de la Mercedes-Benz au făcut cumva modelele să rămână lipite de asfalt într-o manieră care a închis gura susținătorilor hateri ai Range-Rover.

gclass1

Ei bine, nimic din toate astea nu se întâmplă de data asta. În schimb vom primi un model full-luxury, pentru că oricum așa ajung să fie vândute majoritatea modelelor deținute de Mercedes din această serie. Interiorul va avea numeroase piese semnătura unice, și se va asemăna mai mult cu limuzinele din seria S-Class decât cu o mașină distractivă de weekend. Mai este cunoscut faptul că ambele motoare V8 G63 și V12 G65 vor fi luate de pe modelele AMG.

Mercedes a decis punerea în producție a noului G-Class în condițiile în care concurența se angajează de asemena în competiția vehiculelor offroad. Astfel, modelul în discuție va fi pus în aceeași “arenă” cu Bentayga-ul celor de la Bently, la care se va adăuga curând fratele mai mare în dimensiuni, Falcon. Lamborghini are Urus-ul care urmează să fie pus în producție cât de curând, și BMW a dezvăluit unui public restrâns modelul X7, și de asemenea a înregistrat trademark-uri pentru numele X8, X9, iX7, iX8 și iX9. Între timp, Range Rover încă trage de modelele deja lansate încercând să stoarcă ultima picătură de entuziasmul din clienții săi.

gclass3

Modelul G-Wagen va păstra aspecte definitorii precum spațiul generos pentru cap, caroseria fiind proiectată să găzduiască soldați purtând căștile din echipament, iar producătorul susține chiar că mașina își va păstra fiabilitatea pe teren accidentat, testele având loc în Alpii Australieni în zona fabricii Magna’s Graz, unde va fi construită pe aceeași linie cu vechile modele.  Producătorul a păstrat până și cele 3 butoane pentru blocarea mecanică a diferentialului, apoi bineînțeles a construit restul consolei centrale în jurul lor.

Altă inițiativă este aceea de schimbare a majorității placajelor cu altele din-un mixaj pe bază de aluminiu, și nu unul dintre cele mai ușoare, pentru a elimina astfel cam 160Kg din greutatea caroseriei fără a periclita siguranță utilizatorului sau integritatea vehicului în cazul unei întâmplări nefericite. Caroseria va fi cu 2cm mai lată decât modelele anterioare, un detaliu infim și inutil din punctul meu de vedere, însă prin această mențiune, Mercedes a prezentat îmbunătățita cameră de 360 grade special concepută pentru situații la limită spațial vorbind.

gclass5

Revenind la lansare, pe lângă motorizarea descrisă în prima parte a articolului, vom avea la dispoziție alternative precum un nou motor turbo-diesel straight-six de 2.9 litri, și bineînțeles, un motor în patru cilindri, inevitabila alternativă de buget. Noile motoare ar trebui în teorie să salveze din carburant, datorită sistemului de dezactivare al cilindrilor și deopotrivă datorită implementării tehnologiei hibrid, unde cei de la Mercedes au invocat un motor electric auxiliar alimentat de o baterie de 48 volți.

Nu va exista nici o versiune cu transmisie manuală, cutia automana cu 9 viteze de la Mercedes-Benz fiind singura prezentă în ecuația G-Wagenului anului 2018. Tranziția puterii se va face prin cele trei diferențiale mecanic blocabile, despre care vorbeam mai sus la capitolul interior, cu butoanele unice dedicate în consola vehiculului. Se așteaptă de asemenea și o manevrabilitate îmbunătățită, în primul rând datorită noilor suspensii four-link, și în al doilea rând datorită sistemului de viraje schimbat cu unul electro-mecanic de la GLE.

gclass5

Când vine vorba de depozitare, avem la dispoziție aproximativ 300cm2 în torpedou, buzunarele ambilor uși pot suporta sticle de un litru, iar compartimentul de lângă consola centrală poate înmagazina articole cu volum de până la 320 cm2.  De asemenea, evident, partea din spate oferă încă o jumătate de metru cub de spațiu de depozitare.

Totuși, tehnologia va fi noutatea care va șoca clienții difeli ai Mercedes, chiar dacă indicatoarele tubulare de bord vor fi păstrate vizual pentru modelele entry-level. Mercedes va copia display-urile dual de 12.3 inch de pe S-Class și E-Class, ca și în cazul celorlalte, unul ducând rol de afișare a informațiilor, iar celălalt rol de primire a comenzilor utilizatorului. Va avea mult mai puține butoare decât înainte, dar acele câteva vor fi metalice, dintre care câteva vor fi chiar unice, precum cele pentru schimbarea diferentialului.

Echipat pentru Android Auto sau Apple CarPlay, G-Wagen-ul pune de asemenea la dispoziție incărcarea inductiva, două USB-uri fiind disponibile în partea din fată, și unul în spate. În același timp, fiecare loc din spate va avea un clip pentru tabletă localizat pe spatele scaunului pasagerului/șoferului. Singurul tip de sticlă folosită va fi cea de tip sunproof, dar asta nu inseamnă că va fi prezentă efectiv pe fiecare model, din moment ce Mercedes a anunțat și o versiune “Profesională” care se presupune că va reveni cu interioarele naked minimaliste apreciate de majoritatea fanilor nostalgici.

“Nu seamănă cu mașina profesională din zilele noastre. Există intenții de minimalizare și adoptare a unui design mai bazic în termeni arhitecturali.”

“Există de asemenea posibilitatea lansarii unei versiuni Pick-Up, insă nu în cadrul primei generații.”

Tu ce crezi despre direcția luată de Mercedes pentru seria G-Class? Impărtăseste-ți părerea în rubrica de comentarii aici, sau pe FaceBook!

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
News Reporter
Fanatic al tehnologiei, determinat sa faca informatia mai accesibila pentru romani.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Please wait...

ABONARE NEWSLETTER

Salutări, și bine ai venit! Mulțumesc pentru interesul manifestat față de articolele mele! Mă poți susține abonandu-te chiar aici. :D